CoinGecko poinformowało o zamknięciu 75% projektów GameFi

W ciągu pięciu lat, trzy na cztery projekty GameFi już nie istnieją

Od momentu powstania GameFi pięć lat temu nie powiodło się około 2127 z 2817 projektów, co stanowi około 75,5%. Takie statystyki możemy przeczytać w raporcie CoinGecko.

Innymi słowy, trzy z czterech gier Web3 stały się nieaktywne” – wyjaśnili analitycy.

Po sukcesie CryptoKitties pod koniec 2017 roku gry P2E stały się popularne w społeczności krypto. W rezultacie w 2018 r. uruchomiono 422 gry Web3, a 307 z nich zamknięto.

Rozwój i zainteresowanie GameFi spowolniły w obliczu bessy w latach 2019–2020. W tym okresie wydano zaledwie 244 projekty, a udział zamkniętych startupów przekroczył 94%.

W 2021 roku, w warunkach hossy, najniższy wskaźnik porzuceń gier Web3 zanotowano na poziomie 45%. W 2022 roku liczba porzuconych projektów GameFi przewyższyła liczbę uruchomionych – odpowiednio 742 wobec 693.

Od początku 2023 r. niepowodzeniem zakończyło się już 509 gier, co stanowi 70,7%. Zdaniem badaczy niższa awaryjność może wskazywać na stabilizację w branży gier.

W lipcu technologiczny gigant Google ogłosił zamiar zintegrowania opcji hostowania projektów GameFi w sklepie z aplikacjami dla urządzeń z systemem Android.

Comments (No)

Leave a Reply