Brytyjski regulator oskarżył giełdę BitMEX o publikowanie nieprawidłowych reklam w „The Times”

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA), który jest organizacją samoregulacyjną, powiadomił HDR Global Trading Ltd (operator BitMEX), że reklama, publikowana od 3 stycznia tego roku w The Times, wprowadzała czytelników w błąd.

ASA podkreśliła, że na logarytmicznym wykresie cen bitcoina, opublikowanym w The Times odległość między znakami od 1 do 100 USD jest równa odległości między 100 a 1000 USD. Eksperci agencji przyznali, że takie wyświetlanie informacji było zgodne z prawdą, aby wykazać ogromny wzrost, ale wskazali, że do poprawnej interpretacji potrzebna była specjalna wiedza, której czytelnicy „Times’a” mogliby nie mieć.

Według ASA czytelnicy mogą błędnie interpretować dane dotyczące ceny i stabilności bitcoina z powodu tego wykresu, a BitMEX nie ostrzegł ich przed ryzykiem inwestowania, co naruszyło standardy.

Urzędnicy agencji postanowili, że reklama nie powinna być dłużej publikowana, a HDR Global Trading Ltd został poproszony o wyraźne opisanie ryzyka związanego z inwestowaniem w kryptowaluty w materiałach reklamowych w kolejnych publikacjach.